Filtrowanie pytań
BPO.01 Pytanie 1
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
A. trzeba zapewnić pracownikowi środki ochrony indywidualnej oraz prowadzić zwiększoną kontrolę
B. należy natychmiast wstrzymać pracę
C. zaleca się zaplanowanie oraz podjęcie działań mających na celu zmniejszenie ryzyka zawodowego
D. nie wolno rozpoczynać ani kontynuować pracy do momentu obniżenia ryzyka zawodowego
BPO.01 Pytanie 2
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W jakim okresie dni od momentu otrzymania świadectwa pracy pracownik ma prawo zwrócić się do pracodawcy o jego poprawienie?
A. 30 dni
B. 14 dni
C. 7 dni
D. 3 dni
BPO.01 Pytanie 3
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jakie struktury odpowiadają za zmysł równowagi oraz detekcję zmian położenia ciała?
A. to nerw słuchowy.
B. to kosteczki słuchowe.
C. to błona bębenkowa.
D. to kanały półkoliste.
BPO.01 Pytanie 4
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W budynku zaprojektowano pomieszczenia stałej pracy biurowej dla 7 pracowników. Wysokość pomieszczenia powinna wynosić
Wyciąg z rozporządzenia MPiPS z 26 września 1997r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy: | |
§19.1. Powierzchnia i wysokość pomieszczeń powinny zapewniać spełnienie wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy, z uwzględnieniem rodzaju wykonywanej pracy, stosowanych technologii oraz czasu przebywania pracowników w tych pomieszczeniach. | |
2. Na każdego z pracowników jednocześnie zatrudnionych w pomieszczeniach stałej pracy powinno przypadać co najmniej 13 m³ wolnej objętości pomieszczenia oraz co najmniej 2 m² wolnej powierzchni podłogi (niezajętej przez urządzenia techniczne, sprzęt itp.). | |
§20.1. Wysokość pomieszczeń stałej pracy nie może być mniejsza niż: | |
1) | 3m. w świetle – jeżeli w pomieszczeniu nie występują czynniki szkodliwe dla zdrowia; |
2) | 3,3 m w świetle – jeżeli w pomieszczeniu prowadzone są prace powodujące występowanie czynników szkodliwych dla zdrowia. |
3. Wysokość pomieszczeń, o których jest mowa w ust.1, może być zmniejszona do: | |
1) | 2,5 m w świetle: |
a) | jeżeli w pomieszczeniu zatrudnionych jest nie więcej niż 4 pracowników, a na każdego z nich przypada co najmniej po 15 m³ wolnej objętości pomieszczenia. |
4. Wysokość pomieszczenia czasowej pracy nie może być mniejsza niż: | |
1) | 2,2 m w świetle – jeżeli w pomieszczeniu nie występują czynniki szkodliwe dla zdrowia; |
2) | 2,5 m w świetle – jeżeli w pomieszczeniu prowadzone są prace powodujące występowanie czynników szkodliwych dla zdrowia. |
A. 3,3 m
B. 2,2 m
C. 3,0 m
D. 2,5 m
BPO.01 Pytanie 5
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Ryzyko akceptowane to ryzyko
A. dopuszczalne
B. czasami akceptowane
C. resztkowe
D. znaczne, lecz do zignorowania
BPO.01 Pytanie 6
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Złożone narażenie - to narażenie zawodowe pracownika na oddziaływanie
A. wielu szkodliwych substancji obecnych jednocześnie w powietrzu środowiska pracy
B. czynników fizycznych oraz biologicznych w otoczeniu
C. wielu szkodliwych czynników psychofizycznych obecnych w trakcie zmiany roboczej
D. czynników fizycznych oraz chemicznych w otoczeniu
BPO.01 Pytanie 7
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Wskaźnik siły chłodzenia (WCI) definiuje mikroklimat
A. upał
B. umiarkowany
C. neutralny
D. chłodny
BPO.01 Pytanie 8
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Zgodnie z wytycznymi normy ISO 9241-6 odnośnie do wymagań ergonomicznych stanowisk komputerowych, w sytuacji wykonywania trudnych oraz złożonych zadań poziom hałasu nie powinien być wyższy niż
A. 35-55 dB
B. 35-60 dB
C. 25-50 dB
D. 45-65 dB
BPO.01 Pytanie 9
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Każda osoba pracująca w danym pomieszczeniu musi mieć zagwarantowaną przestrzeń o objętości nie mniejszej niż
A. 15 m3
B. 9 m3
C. 3 m3
D. 13 m3
BPO.01 Pytanie 10
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W przypadku niezdolności pracownika do wykonywania pracy spowodowanej wypadkiem w trakcie drogi do lub z pracy, pracownik ma prawo do
A. 100% wynagrodzenia
B. 80% wynagrodzenia
C. 75% wynagrodzenia
D. 50% wynagrodzenia
BPO.01 Pytanie 11
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Akomodacja oka to proces
A. polegające na rozróżnianiu typów ruchu
B. dostosowania się oka do wyraźnego widzenia obiektów znajdujących się w różnych odległościach
C. polegające na odróżnianiu kolorów
D. dostosowania się oka do wyraźnego widzenia w ciemności
BPO.01 Pytanie 12
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Do przeszkód w kształceniu dorosłych nie zalicza się
A. pozytywnego podejścia do nauki
B. niedoboru pewności siebie
C. braku chęci do nauki
D. niskiego lub wysokiego poczucia własnej wartości
BPO.01 Pytanie 13
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jak przebiega określanie wydatku energetycznego zgodnie z metodą Lehmanna?
A. pomiarze ilości oraz jakości wydychanego dwutlenku węgla
B. pomiarze tętna
C. badaniu zużycia tlenu
D. zapisaniu z tabel wartości wydatku energetycznego
BPO.01 Pytanie 14
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Do metod aktywizujących wykorzystywanych w szkoleniach bhp nie zalicza się
A. wykładu informacyjnego
B. burzy mózgów
C. metody przypadków
D. dyskusji
BPO.01 Pytanie 15
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Zaprojektowano pomieszczenie jadalni typu I dla 10 osób. Jaka minimalna wielkość powierzchni pomieszczenia będzie spełniać wymagania określone w rozporządzeniu?
Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 26 września 1997r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy Dz.U. 03.169.1650 ze zmianami (wyciąg) |
Rozdział 5. Jadalnie. W pomieszczeniu jadalni typu I powinno przypadać co najmniej 1,1 m2 powierzchni na każdego z pracowników jednocześnie spożywających posiłek. |
A. 1,0 m2
B. 1,1 m2
C. 10 m2
D. 11 m2
BPO.01 Pytanie 16
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Osoby podejmujące lub wykonujące pracę na danym stanowisku muszą przechodzić obowiązkowe badania sanitarno-epidemiologiczne?
A. sprzedawcy w sklepie.
B. prowadzącego autobus.
C. kasjera w instytucji bankowej.
D. kelnera w restauracji.
BPO.01 Pytanie 17
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Szerokość drogi transportowej w zakładzie zależy od jej przeznaczenia do ruchu pojazdów lub ruchu pieszych. Minimalna szerokość drogi transportowej w zakładzie nie powinna być mniejsza niż
A. 100 cm
B. 110 cm
C. 130 cm
D. 120 cm
BPO.01 Pytanie 18
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Zjawisko przystosowania oka do obserwacji obiektów znajdujących się w różnych odległościach określa się
A. konwergencją
B. stereoskopią
C. adaptacją
D. akomodacją
BPO.01 Pytanie 19
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Czym nie jest czynnik zagrażający w miejscu pracy?
A. poparzenie prądem elektrycznym
B. pole elektromagnetyczne
C. pole elektrostatyczne
D. prąd elektryczny
BPO.01 Pytanie 20
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Dorośli najlepiej przyswajają wiedzę, gdy
A. nie łączą praktyki z teorią
B. mogą samodzielnie rozwiązywać problemy
C. nie uczestniczą w demonstracji
D. słuchają prelekcji
BPO.01 Pytanie 21
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jakie kroki powinien podjąć inspektor bhp, gdy podczas kontroli w firmie X zauważył, że ocena ryzyka zawodowego nie została przeprowadzona?
A. Zrealizować ocenę ryzyka zawodowego w ciągu 14 dni od daty sporządzenia protokołu pokontrolnego
B. Powierzyć sporządzenie oceny ryzyka zawodowego kierownikowi
C. Złożyć do pracodawcy prośbę o przeprowadzenie oceny ryzyka zawodowego na poszczególnych stanowiskach
D. Wprowadzić odpowiednie środki zapobiegawcze mające na celu ograniczenie ryzyka
BPO.01 Pytanie 22
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
W ogólnym instruktażu biorą udział
A. wszyscy, którzy zaczynają pracę w danym zakładzie
B. wszyscy, którzy podejmują zatrudnienie na stanowiskach robotniczych
C. pracownicy z działu bezpieczeństwa i higieny pracy
D. pracodawcy, którzy realizują w swoim zakładzie zadania służby bhp
BPO.01 Pytanie 23
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Ponowna analiza ryzyka zawodowego jest konieczna w sytuacji, gdy
A. zrealizowano zmiany kadrowe w zarządzie firmy
B. wprowadzono zmiany w obowiązujących normach dotyczących analizowanych stanowisk pracy
C. minęło 5 lat od ostatniej oceny
D. zatrudniono nowego pracownika
BPO.01 Pytanie 24
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
U osób pracujących w temperaturze otoczenia wynoszącej około 4 stopnie Celsjusza, które używają narzędzi wywołujących wibracje, występują zmiany chorobowe znane jako zespół wibracyjny. Jakie objawy się z tym wiążą?
A. Nadmiar wzrostu metabolizmu i podwyższone wydzielanie potu
B. Skurcz naczyń w rejonie kontaktu z wibracyjnym narzędziem
C. Zwiększone obciążenie cieplne organizmu
D. Wychłodzenie organizmu oraz miejscowe odmrożenia
BPO.01 Pytanie 25
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jakie rodzaje drzwi przesuwnych mogą być zainstalowane przy wyjściu ewakuacyjnym z obiektu?
A. Ręcznie odblokowywane za pomocą przycisku.
B. Otwierane automatycznie oraz ręcznie bez możliwości blokady.
C. Automatycznie otwierane i zamykane.
D. Otwierane i zamykane przy pomocy klucza.
BPO.01 Pytanie 26
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Część I Statystycznej karty wypadku powinna być dostarczona do odpowiedniego urzędu statystycznego w terminie
A. do 15. dnia roboczego miesiąca, który następuje po miesiącu, w którym miało miejsce zdarzenie.
B. najpóźniej w ciągu 6 miesięcy od daty zatwierdzenia protokołu wypadkowego.
C. do 15. dnia roboczego miesiąca, który następuje po miesiącu, w którym zatwierdzono protokół powypadkowy.
D. 14 dni roboczych od daty, w której zatwierdzono protokół wypadkowy.
BPO.01 Pytanie 27
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Czym jest resuscytacja krążeniowo-oddechowa?
A. tylko wykonywaniem sztucznego oddychania
B. oceną drożności dróg oddechowych oraz stanu akcji serca
C. wykonywaniem masażu serca
D. poleganiem na wykonywaniu sztucznego oddychania oraz masażu serca
BPO.01 Pytanie 28
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Wśród fizycznych czynników występujących w miejscu pracy można wyróżnić
A. prąd elektryczny
B. grzyby oraz pasożyty
C. substancje uczulające
D. przeciążenie percepcyjne
BPO.01 Pytanie 29
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Brak aktywności fizycznej może prowadzić do
A. zwiększenia wydajności organizmu
B. zwapnienia kości
C. wzmocnienia układu kostnego
D. lepszego dotlenienia mózgu
BPO.01 Pytanie 30
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Szpital Miejski został oddany do użytku 25 lipca 2009 roku. Korzystając z wyciągu z rozporządzenia określ kiedy powinna być założona książka obiektu budowlanego dla tego obiektu.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie książki obiektu budowlanego (wyciąg) | |
§ 1. | 1. Rozporządzenie określa wzór książki obiektu budowlanego, zwanej dalej "książką", oraz sposób jej prowadzenia. 2. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o ustawie, należy przez to rozumieć ustawę z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane. |
§ 2. | Książka powinna być założona w dniu przekazania obiektu budowlanego, zwanego dalej "obiektem", do użytkowania i systematycznie prowadzona przez okres jego użytkowania. |
§ 3. | 1. Książka powinna mieć format A-4 i być wykonana w sposób trwały, zapewniający przydatność do użytkowania w całym okresie użytkowania obiektu. |
§ 4. | 1. Książka powinna mieć strony ponumerowane oraz zabezpieczone w sposób chroniący przed ich usunięciem lub wymianą. 2. W przypadku wypełnienia całej książki zakłada się jej kolejny tom, wpisując na stronie tytułowej numer kolejny tomu oraz datę założenia. |
A. W dniu przekazania obiektu budowlanego do użytkowania.
B. W dniu pierwszej kontroli Państwowej Inspekcji Sanitarnej.
C. W dniu pierwszej kontroli Państwowej Inspekcji Pracy.
D. Miesiąc po przekazaniu obiektu budowlanego do użytku.
BPO.01 Pytanie 31
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Czynniki, które powodują dyskomfort, zmęczenie oraz obniżenie wydolności psychofizycznej w pracy, to
A. szkodliwe
B. uciążliwe
C. mutagenne
D. groźne
BPO.01 Pytanie 32
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Na podstawie wzoru: 2h + s = 60 á 65 cm ustala się wysokość "h" oraz szerokość "s" stopni schodów. Które z wymienionych wymiarów stopni schodów spełniają ten warunek?
A. h = 18 cm, s =30 cm
B. h = 18 cm, s =27 cm
C. h = 15 cm, s =27 cm
D. h = 20 cm, s =30 cm
BPO.01 Pytanie 33
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Bakterie, które powodują boreliozę, stanowią ryzyko
A. psychofizyczne
B. biologiczne
C. fizyczne
D. chemiczne
BPO.01 Pytanie 34
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Kto podejmuje decyzję o uznaniu choroby zawodowej bądź o stwierdzeniu braku podstaw do jej uznania?
A. właściwy państwowy inspektor sanitarny
B. lekarz specjalista zajmujący się orzecznictwem w zakresie chorób zawodowych
C. odpowiedni państwowy inspektor pracy
D. pracodawca zatrudniający pracownika w warunkach szkodliwych dla zdrowia
BPO.01 Pytanie 35
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Czym zajmuje się ergonomia korekcyjna?
A. dostosowaniem warunków pracy do umiejętności człowieka na etapie tworzenia projektu
B. ulepszaniem warunków pracy poprzez unowocześnienie istniejących stanowisk, maszyn oraz urządzeń
C. koordynowaniem procesu zarządzania zasobami ludzkimi w firmie
D. badaniem wpływu pracy fizycznej dynamicznej i statycznej oraz monotypowości ruchowej na zdrowie człowieka
BPO.01 Pytanie 36
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Podczas obróbki twardych rodzajów drewna na stanowiskach z systemem wentylacyjnym, pracownicy powinni być zaopatrzeni w
A. maski przeciwpyłowe
B. przyłbice przeciwodpryskowe
C. półosłony i okulary
D. gogle przeciwodpryskowe
BPO.01 Pytanie 37
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Podczas czyszczenia obudowy komputera, gdy urządzenie jest zasilane, należy unikać używania wody, ponieważ stawia to pracownika w sytuacji
A. oparzenia
B. promieniowania
C. zatrucia
D. porażenia prądem elektrycznym
BPO.01 Pytanie 38
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Ocena ryzyka zawodowego w miejscu pracy realizowana jest, aby zaprezentować wyniki tej oceny
A. pracownikom zatrudnionym na ocenianych stanowiskach
B. inspektorom przeprowadzającym kontrolę w zakładzie
C. na posiedzeniu zarządu
D. związkom zawodowym
BPO.01 Pytanie 39
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Maksymalne limity czasu pracy dla pracowników z niepełnosprawnością w stopniu znacznym lub umiarkowanym wynoszą
A. 7 godzin dziennie oraz 35 godzin tygodniowo
B. 6 godzin dziennie oraz 30 godzin tygodniowo
C. 5 godzin dziennie i maksymalnie 30 godzin tygodniowo
D. 8 godzin dziennie i nie więcej niż 40 godzin w tygodniu
BPO.01 Pytanie 40
Zarządzanie bezpieczeństwem w…
Jaką metodę najlepiej zastosować do przeprowadzenia instruktażu w miejscu pracy?
A. analiza przypadku
B. pokaz
C. wykład
D. dyskusja